Παράκαμψη Αγρινίου

Το έργο της ευρείας παράκαμψης του Αγρινίου, μήκους 34 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα της Ιονίας οδού, παρέδωσε στην κυκλοφορία ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, χαρακτηρίζοντας την παράκαμψη «δρόμο υψηλών προδιαγραφών και απόλυτης ασφάλειας».

Κατά την διάρκεια των εγκαινίων, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τόνισε ότι «τηρήσαμε την υπόσχεσή μας και παραδώσαμε το έργο στην ημερομηνία, που είχαμε πει» και πρόσθεσε: «Δεν μένουμε στα λόγια, αλλά κάνουμε πράξεις».

Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά του έργου, ο Γιώργος Σουφλιάς στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της ασφάλειας. Σημείωσε ότι η τυπική διατομή της παράκαμψης, συνολικού πλάτους 24,50 μέτρων, αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, ενώ υπάρχει και διαχωριστική νησίδα.

parakapsi_agriniou

Η τυπική διατομή της παράκαμψης, συνολικού πλάτους 24,50 μέτρων, αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, ενώ υπάρχει και διαχωριστική νησίδα (Πηγή: www.agrinionews.gr)

«Γι΄αυτό, είναι δρόμος, στον οποίον τηρούνται πλήρως όλες οι διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας», υπογράμμισε ο υπουργός και διευκρίνισε ότι «σε αυτό το κομμάτι, που αντικαθίσταται σήμερα, είχαμε κατά μέσο όρο τον τραγικό απολογισμό των 10 νεκρών και 87 τραυματιών, ετησίως».

Επίσης, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία του έργου της παράκαμψης Αγρινίου, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η παράκαμψη έχει μήκος συνολικά 34 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο κόμβο Κεφαλόβρυσου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά και αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού. Από αυτά, τα 34 χιλιόμετρα, όταν αναλάβαμε το 2004, βρήκαμε στα 13 χιλιόμετρα να έχει κατασκευαστεί το 75% των εργασιών. Στα υπόλοιπα 21 χιλιόμετρα δεν είχε γίνει καμία εργασία. Οι εργασίες άρχισαν την άνοιξη του 2005. Για το σύνολο των 34 χιλιομέτρων, διατέθηκαν από το 2005 περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής».

Ο κ. Σουφλιάς χαρακτήρισε εντυπωσιακό τεχνικά το έργο, αναφέροντας πως «το τμήμα αυτό περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690 μέτρων στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140 μέτρων στην περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο». Επιπλέον, το έργο -όπως τόνισε ο υπουργός- μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις κατά 11,5 χιλιόμετρα και συντομεύει κατά 30 λεπτά το ταξίδι προς Αθήνα.

To  τμήμα  περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690 μέτρων στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140 μέτρων στην περιοχή Αγγελοκάστρου.

To τμήμα περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690 μέτρων στον Αχελώο και κοιλαδογέφυρα μήκους 140 μέτρων στην περιοχή Αγγελοκάστρου (Πηγή: www.agrinionews.gr)

Με αφορμή τα εγκαίνια της παράκαμψης Αγρινίου, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ αναφέρθηκε και στο έργο κατασκευής της Ιόνιας οδού, το οποίο όπως υπογράμμισε «έχει φύγει πλέον από τη σφαίρα των εξαγγελιών στις οποίες παρέμενε επί δεκαετίες και έχει ξεκινήσει».

Ειδικότερα είπε ότι το συνολικό του κόστος ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ και ο προϋπολογισμός του είναι διπλάσιος από τον προϋπολογισμό της ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου.

«Ο αυτοκινητόδρομος από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα έχει συνολικό μήκος περίπου 196 χιλιομέτρων και από αυτά, τα 117 χιλιόμετρα κατασκευάζονται εντός του νομού Αιτωλοακαρνανίας», είπε ο κ. Σουφλιάς και τόνισε πως σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, μέσα σε 40 μήνες, δηλαδή ως τις 19 Απριλίου του 2011, προβλέπεται με αποκλειστική προθεσμία η ολοκλήρωση του τμήματος Αντιρρίου – Αγρινίου. Ως το τέλος δε, του 2013, η ολοκλήρωση όλου του άξονα της Ιονίας Οδού.

Ο κ. Σουφλιάς, πυροδότησε την έκρηξη για την διάνοιξη της πρώτης από τις τρεις μεγάλες δίδυμες σήραγγες της Ιονίας οδού.

Τέλος, αναφέρθηκε σε σειρά από έργα, που εκτελούνται ήδη στην Αιτωλοακαρνανία, καθώς και σε άλλα που βρίσκονται στο στάδιο της εκπόνησης μελετών, τα οποία έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και είναι συνολικού προϋπολογισμού 590 εκατομμυρίων ευρώ.

Πηγή:
Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (www.ana.gr)


Πηγή Το κείμενο που σας παραθέτουμε πιο πάνω είναι από την σελίδα του Φίλιππου Κολυβά : http://nikiana.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.