Η ερώτηση του βουλευτή Απόστολου Κακλαμάνη για την πλωτή γέφυρα της Λευκάδας
Στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων κ. Θεμιστοκλή Ξανθόπουλο έθεσε ερώτηση σχετικά με την πλωτή γέφυρα της Λευκάδας ο βουλευτής Απόστολος Κακλαμάνης που όπως όλοι ξέρουμε κατάγεται από την Λευκάδα.
Σας παραθέτουμε το κείμενο από τα πρακτικά της βουλής όπως ακριβώς μας το έστειλαν.
Δείτε το κείμενο κάνoντας κλικ εδώ.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΒʼ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Βʼ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΛΒʼ
Πέμπτη 7 Μαΐου 2009
Αθήνα, σήμερα στις 7 Μαΐου 2009, ημέρα Πέμπτη και ώρα 09.30΄ συνήλθε στην Αίθουσα συνεδριάσεως του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία της Εʼ Αντιπροέδρου αυτής κυρίας ΒΕΡΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καλημέρα. Αρχίζει η συνεδρίαση.
Παρακαλείται ο κύριος Γραμματέας να ανακοινώσει τις αναφορές προς το Σώμα.
(Ανακοινώνονται προς το Σώμα από την κυρία Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, Βουλευτή Βʼ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, τα ακόλουθα:
Η με αριθμό 749/4.5.2009 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Σπήλιου Λιβανού προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με τη λήψη απόφασης για την τύπωση σχολικών βιβλίων από ανακυκλώσιμο χαρτί, δεν θα συζητηθεί λόγω κωλύματος του κυρίου Υπουργού.
Ακολουθεί η με αριθμό 757/4.5.2009 επίκαιρη ερώτηση του πρώην Προέδρου της Βουλής και Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Απόστολου Κακλαμάνη προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, σχετικά με την αποκοπή του Νομού Λευκάδας από το οδικό δίκτυο της χώρας κ.λπ..
Η ερώτηση του κ. Κακλαμάνη έχει ως εξής:
«Επί μια 2ετία, σχεδόν, διεξάγεται, μεταξύ δυο υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Έργων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Κατασκευών Έργων Συντήρησης Οδοποιίας και της Διεύθυνσης Δ9 και της Νομαρχίας Λευκάδας μια ατέρμων αλληλογραφία με αντικείμενο την ανάγκη επισκευής βλαβών της Πλωτής Γέφυρας, που συνδέει οδικώς τη Λευκάδα με την υπόλοιπη χώρα.
Ήδη, πριν ένα χρόνο σχεδόν, με το έγγραφο 4771/2-6-2008, η Διεύθυνση Κατασκευών Έργων Συντήρησης Οδοποιίας εκθέτει για μια ακόμη φορά, στην αρμόδια Διεύθυνση Δ3, τις αιτίες των βλαβών και επισημαίνει επί λέξει «τους κινδύνους αποκοπής του Νησιού από το υπόλοιπο οδικό δίκτυο». Σημειωτέον ότι το κόστος επισκευών των βλαβών της Πλωτής Γέφυρας υπολογίζεται από την ίδια υπηρεσία σε μόλις ένα εκατομμύρια ευρώ.
Ακολουθούν άλλα εννέα (9) έγγραφα συνεχών οχλήσεων και επισημάνσεων των κινδύνων και ζητείται η «εξασφάλιση της πίστωσης που ζητείται από τη Νομαρχία Λευκάδας για την όσο το δυνατόν γρήγορη αποκατάσταση της βλάβης, πριν από τις διακοπές του Πάσχα». «Σε διαφορετική περίπτωση», τονίζεται, «λόγω των υπόψη καθυστερήσεων χρηματοδότησης και δημοπρασίας του έργου, για την υπηρεσία μας θεωρείται πλέον δεδομένη η ακινητοποίηση της Πλωτής Γέφυρας»!..
Στο μεταξύ και στη σειρά συνεχών προηγουμένων αιτημάτων, οχλήσεων και παρακλήσεων, ο Νομάρχης Λευκάδας κ. Κώστας Αραβανής «βομβαρδίζει» από 28-1-09 με απεγνωσμένες εκκλήσεις τις υπηρεσίες και τους αρμόδιους Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Εσωτερικών, χωρίς καμία ως τώρα ανταπόκριση!..
Ερωτάται ο κ. Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ:
Ύστερα από το εξαιρετικό αυτό δείγμα «επανίδρυσης του κράτους» και καταπολέμησης της γραφειοκρατίας που είχε επαγγελθεί η Νέα Δημοκρατία προ 5ετίας, θα παρέμβει για να συντονίσει τις εν λόγω υπηρεσίες του Υπουργείου του, που ας σημειωθεί συστεγάζονται στη διεύθυνση Παναγή Τσαλδάρη 15 Καλλιθέα και κυρίως, θα εγκρίνει τη δαπάνη επισκευής της Πλωτής Γέφυρας, ώστε να μην αποκοπεί, ενόψει μάλιστα και της τουριστικής περιόδου, η Λευκάδα από το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της χώρας;».
Στην ερώτηση του κ. Κακλαμάνη θα απαντήσει ο Υφυπουργός κ. Ξανθόπουλος.
Ορίστε, κύριε Υφυπουργέ, έχετε το λόγο.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε Πρόεδρε, πράγματι το θέμα της Πλωτής Γέφυρας είναι ένα σοβαρό θέμα, γιατί είναι μια παλιά κατασκευή, η οποία μάλιστα κατά καιρούς, δεν ξέρω αν το ξέρετε, λύνεται και μεταφέρεται στα ναυπηγεία του Περάματος για να γίνει μεγάλη επισκευή, να γυρίσει πίσω κ.λπ.. Είναι δηλαδή κάτι το οποίο είναι εκτός εποχής ως λύση. Περπατάει ακόμα, αλλά με πολλές δυσκολίες. Δεν υπάρχει, όμως, ουσιαστικώς, μάχη μεταξύ των υπηρεσιών. Υπάρχει απλώς μια δυσκολία να πάρουμε πιστώσεις πολλές φορές από το αρμόδιο Υπουργείο.
(AD)
(1LM)
Σας ενημερώνω, όμως, ότι επιτέλους αυτή η έγκριση του εκατομμυρίου έχει γίνει εδώ και αρκετό καιρό και στις 26 Μαΐου γίνεται η δημοπράτηση για να γίνει αυτή ακριβώς η επισκευή έγκαιρα, ώστε το καλοκαίρι να περάσει ανώδυνα, όπως και τα προηγούμενα καλοκαίρια.
Παρά ταύτα, το μείζον θέμα είναι να βρεθεί μία άλλη λύση. Αυτή η άλλη λύση «θα περπατήσει», όσο «περπατάει» ακόμα, με τις αδυναμίες που έχει. Για το λόγο αυτό, πρώτον έχουμε βελτιώσει θεαματικά πρακτικώς –με ιστορία μελετών και από προηγούμενες κυβερνήσεις- τη σύνδεση που θέλουμε να κάνουμε μεταξύ Ακτίου και Αμβρακίας, του λεγομένου δυτικού άξονα Βορρά-Νότου.
Ήδη πρέπει να ξέρετε ότι γίνονται δημοπρατήσεις έργων ύψους περίπου 340 εκατομμυρίων ευρώ για να γίνει αυτή η σύνδεση και το βασικότερο απʼ όλα είναι ότι τελειώνει η μελέτη σε λιγότερο από ένα μήνα, όπως πιστεύω, για τη σύνδεση της Λευκάδας με το δυτικό άξονα που προανέφερα. Αυτή η μελέτη περιλαμβάνει ένα κομμάτι δρόμου και βέβαια τη λύση μίας νέας γέφυρας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το προειδοποιητικό κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Εκεί, λοιπόν, θέλοντας να είμαι ειλικρινής μαζί σας, σας λέω ότι υπάρχουν δύο δυνατότητες. Η μία είναι να γίνει υποθαλάσσια ζεύξη που είναι και η καλύτερη ασφαλώς, αλλά έχει πάρα πολλά προβλήματα τεχνικά κυρίως γιατί υπάρχουν μεγάλα σεισμικά ρήγματα στην περιοχή και πρέπει να βεβαιωθούμε ότι πράγματι θα γίνει αυτό, χωρίς να κινδυνεύει στη συνέχεια να γίνει μία καταστροφή και η άλλη είναι να γίνει μία νέα γέφυρα πολύ πιο σύγχρονη και πιο λειτουργική από την υπάρχουσα.
Σʼ ένα μήνα περίπου θα έχει τελειώσει η λεγόμενη «μελέτη εφικτότητας» αυτών των δύο εναλλακτικών λύσεων και θα ξέρουμε ποια εκ των δύο θα προκριθεί. Ελπίζουμε δε στα επόμενα δύο με τρία χρόνια να έχει υλοποιηθεί αυτή η νέα γέφυρα με τη νέα σύνδεση με τους άλλους άξονες, ώστε η παλαιά γέφυρα –αν μη τι άλλο- να δουλεύει και με ελαφρά φορτία και να μην ταλαιπωρείται και κυρίως να μη δημιουργεί αγωνίες και σε σας και σε μας, όσον αφορά τη λειτουργία της.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κι εγώ σας ευχαριστώ.
Κύριε Πρόεδρε, έχετε το λόγο.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Ευχαριστώ τον κύριο Υφυπουργό, τον κ. Ξανθόπουλο, για τις πληροφορίες που μας έδωσε σχετικά με τη ζεύξη του Ακτίου και της Αμβρακίας, για τη σύνδεση της Λευκάδας με το δυτικό άξονα. Αυτά αφορούν το μέλλον.
Αυτό που είναι κυρίως το ενδιαφέρον αυτή τη στιγμή, κύριε Υφυπουργέ, είναι ότι μου έκανε εξαιρετική εντύπωση γιατί μιλάμε για ένα ολόκληρο νησί που έχει την ιδιαιτερότητα αυτή να είναι ταυτόχρονα και ξηρά, καθώς συνδέεται όπως ξέρετε με την Ήπειρο, με τη Στερεά Ελλάδα μέσω αυτής της πλωτής γέφυρας. Είναι ένας τουριστικός τόπος και για τον εξωτερικό και για τον εσωτερικό τουρισμό. Και ενώ έχει αρχίσει ουσιαστικά η τουριστική περίοδος, δυστυχώς η γραφειοκρατία αλλά και η πολιτική αβελτηρία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων –συχνά ο επικεφαλής Υπουργός κ. Σουφλιάς προβαίνει σε ανακοινώσεις για έργα σε βάθος εικοσαετίας, έχει βέβαια για τους γνωστούς λόγους και την προβολή από ορισμένα συγκροτήματα και ραδιοτηλεοπτικά μέσα- γιʼ αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα μίας μικρής πλωτής γέφυρας που αποτελεί τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου και για τη συντήρηση του οποίου έχει άμεση αρμοδιότητα και ευθύνη το Υπουργείο σας, επί δύο χρόνια σχεδόν αποτελεί αντικείμενο μίας ογκώδους –ατέρμονος, όπως λέω στην ερώτησή μου- αλληλογραφίας μεταξύ των Διευθύνσεων του συναρμοδίου Υπουργείου σας που στεγάζονται –αυτό το τονίζω- στο ίδιο κτήριο.
Με ενοχλεί. Ως Λευκαδίτης, ενδιαφέρομαι για τη γέφυρα ώστε το καλοκαίρι να μπορέσω να πάω κανονικά στο νησί. Όμως, πρέπει να σας πω ότι με ενοχλεί περισσότερο αυτό το χάλι σε μία δημόσια διοίκηση, γιατί ενώ η Κυβέρνηση πριν από πέντε χρόνια είχε επαγγελθεί ότι θα επανιδρύσει το κράτος και θα καταπολεμήσει τη γραφειοκρατία, αυτή τη στιγμή, όπως λέει ο λαός μας, δεν είναι σε θέση «να μοιράσει δύο γαϊδουριών άχυρα».
Στο ίδιο κτήριο, δύο Διευθύνσεις, επί δύο χρόνια αλληλογραφούν. Επισημαίνεται συνεχώς ο κίνδυνος από τη Διεύθυνση που είναι αρμόδια για την κατασκευή και τη συντήρηση προς τη Διεύθυνση που είναι αρμόδια για τη δημοπράτηση, σε μία άλλη Διεύθυνση που είναι αρμόδια για την έγκριση της πιστώσεως! Δεν καταλαβαίνω πώς λειτουργεί αυτό το Υπουργείο! Και δεν ξέρω για ποιο έχουν συγκεντρωθεί εκεί χιλιάδες προσωπικού, τεχνικών, όταν όλη η Ελλάδα έχει ανάγκη ακριβώς από τέτοιο προσωπικό, ιδιαίτερα οι νομαρχιακές και περιφερειακές διοικήσεις.
Ευχαριστώ πάντως και ελπίζω. Θα παρακαλούσα να το εξετάσετε αυτό, επειδή και στο παρελθόν δόθηκε με απευθείας ανάθεση αυτή η συντήρηση, λόγω του ποσού του ενός εκατομμυρίου ευρώ, μήπως είναι δυνατόν να βρείτε κάποιον τρόπο, γιατί αν δημοπρατηθεί στο τέλος αυτού του μηνός, καταλαβαίνετε, κυρία Πρόεδρε, ότι μέχρι της εγκαταστάσεως του εργολάβου και της ενάρξεως των εργασιών, θα έχει περάσει το καλοκαίρι. Και αν σταματήσει η γέφυρα στο μεταξύ, τι θα λέτε στους Λευκαδίτες; Τι θα λέτε στους επισκέπτες του νησιού;
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κι εγώ σας ευχαριστώ.
Το λόγο έχει ο Υφυπουργός κ. Ξανθόπουλος.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Κύριε Πρόεδρε, ξέρετε καλύτερα από εμένα ότι όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος και μέχρι στιγμής η ευθύνη του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για τη γέφυρα δεν είχε κανένα πρόβλημα ουσίας, διότι πράγματι μέχρι σήμερα συντηρείται κανονικά.
Η αλληλογραφία, στην οποία ορθώς αναφέρεστε, πράγματι υπάρχει. Επισημαίνει ορισμένες ανάγκες πράγματι επείγουσες οι οποίες καλύπτονται εν τω μεταξύ –αυτό δεν φαίνεται στην αλληλογραφία- από ενδιάμεσες υπογραφές και πιστώσεις που έδινε ο κ. Σουφλιάς για την εν τω μεταξύ περιοδική μικρή συντήρηση.
Συνεπώς, όπως και τις άλλες φορές, θα προλάβουμε και φέτος εγκαίρως να κάνουμε τη δουλειά μας. Επίσης, δεν υπάρχουν περισσευούμενοι υπάλληλοι στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Αντιθέτως, εγώ πιστεύω ότι είναι ένα από τα Υπουργεία που και λόγω ίσως τεχνικής δομής και ορθολογισμού, έχει σχετικά λίγους και αυτοί κάνουν και πολλή δουλειά, όπως φαίνεται από το έργο που παράγεται.
Επίσης, θα μου επιτρέψετε να πω ότι δεν νομίζω πως κάποιος Υπουργός –και ιδιαιτέρως ο κ. Σουφλιάς- τυγχάνει ασυλίας από Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Κάθε άλλο. Μερικά βάλλουν εναντίον του συνεχώς και άλλα απλώς κρατούν μία ήπια στάση, διότι το έργο που γίνεται, πράγματι αναγνωρίζεται και από όλους και μάλιστα πολλές φορές –και προς τιμήν της- και από την Αντιπολίτευση.
Τέλος, θέλω να επισημάνω ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μην προκύψει κανένα πρόβλημα, όπως και τις άλλες φορές. Και δεν θα προκύψει. Όμως, θα έπρεπε να ασκηθεί μία περαιτέρω πίεση –αυτή είναι μία γενική άποψη δική μου- προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής, αν θέλετε, της λογικής αντιμετώπισης των πραγμάτων και από τις τοπικές αρχές. Όταν καταλήξουμε τελικά στη λύση, υποθαλάσσια ζεύξη ή γέφυρα, πρέπει να έχουμε και από εκεί μία συναίνεση ώστε να μπορεί και αυτή να προχωρήσει παράλληλα και να μπορεί πράγματι σε δύο-τρία χρόνια να έχει φύγει αυτός ο εφιάλτης της γέφυρας που είναι εφιάλτης λόγω παλαιάς τεχνολογίας. Δουλεύει μεν ακόμα, αλλά δεν μπορεί να δουλεύει επʼ άπειρον.
Συνεπώς, επειδή ξέρω τι επιρροή έχετε και πώς σας σέβονται στην περιοχή, αν έχετε την καλοσύνη, το μήνυμα είναι όταν καταλήξουν οι ειδικοί –γιατί εγώ δεν είμαι ειδικός- να υπάρχει ένας σεβασμός στην άποψή τους και να υιοθετηθεί η όποια λύση για τη μόν ιμη επίλυση του προβλήματος.
Σας ευχαριστώ.